У вівторок, 27 листопада відбулася прес-конференція для підведення проміжних підсумків двох Інформаційних кампаній: з протидії гомофобії та гендерній нерівності. 

 «Воєнний стан жодним чином не вплине на правозахисну діяльність нашої організації та інших організації, які опікуються дотриманням прав людини та громадянина та працюють у сфері антидискримінації» – зазначив на самому початку Ростислав Мілевський, директор БФ «Гендер Зед». Лише у 2017 році правозахисним Центром «Наш світ» було зафіксовано 226 випадків інцидентів та злочинів на ґрунті ненависті проти ЛГБТ. Загалом протиправні дії на ґрунті гомофобії можна поділити на: напади праворадикальних угруповань, злочини корисливого характеру (коли представниці ЛГБТ-спільноти вважаються легкою здобиччю) та дії на ґрунті побутової гомофобії та трансфобії (образи, побиття). Дуже мало цих справ доходять до суду, ще менше кваліфікуються як такі, що відбулися на ґрунті ненависті.

Генеральний консул ФРН Вольфґанґ Мьоссінґер відмітив, що основним аспектом підтримки урядом Німеччини ініціатив у всьому світі є правозахисні громадські організації, просвітня робота. Ключовим питанням проекту «Forward to Equality» якраз і стала боротьба з дискримінацією на ґрунті сексуальної орієнтації та захист, а також одна з найважливіших тем підтримка жінок шляхом зміни менталітету і стереотипного сприйняття жінок і чоловіків.

«Ми розмістили білборди у п’яти містах України: Запоріжжі, Херсоні, Кропивницькому, Вінниці та Полтаві. Чому саме білборд-кампанія? Ми вважаємо, що суспільна думка може змінитись та трансформуватись лише за умови поглиблення та розширення уявлення людей щодо гомосексуальності. Це можливо за таких умов: чим частіше, чим більше і чим довше ми будемо говорити про проблематику гомофобії, про проблеми з якими стикається ЛГБТ-спільнота, тим швидше суспільна думка буде зрушуватись у бік прийняття ЛГБТ» – розповів Дмитро Калінін, керівник проекту.

Гендерна експертка, Світлана Дубина доповідала скайп-зв’язком та розказала, що обидві кампанії у Вінниці викликали великий резонанс, і не дивлячись на розмаїття тональності відгуків у соціальних мережах, засоби масової інформації у своїх матеріальних здебільшого коректно писали про них. Якщо перші білборди були сприйняті більш агресивно, то білборди щодо гендерної нерівності викликали менше супротиву та більше роздумів.

Те, як українські ЗМІ висвітлили білборд-кампанії – це великий рух вперед, та великий прогрес, зазначила експертка у питаннях журналістської етики Наталія Виговська. Але якщо говорити про те як висвітлюються теми ЛГБТ та гендерної рівності у регіональних медіа в цілому, то проблеми, звісно, ще дуже великі. По-перше – це коректність та термінологія, по-друге – стереотипи журналістів та журналісток які вони поширюють на свої матеріали.

«Forward to Equality»  інформаційна та білборд-кампанія, що триває другий місяць у п’яти містах України (Запоріжжі, Херсоні, Вінниці, Полтаві, Кропивницькому) та покликана привернути увагу українців та українок до проблем гомофобії, дискримінації ЛГБТ та гендерної нерівності і протидії сексизму.