27 та 28 вересня у Києві відбулася міжнародна конференція «Інклюзивна освіта: протидія булінгу та насиллю над ЛГБТК-дітьми», ініційована та організована батьківською ініціативою ТЕРГО. Одним зі співорганізаторів та учасників виступив Гендер Зед.
У заході взяли участь фахівці та фахівчині з питань освіти, інклюзивного навчання та виховання, толерантності і захисту прав людей з 14 країн світу, зокрема: Вірменії, Білорусі, Великої Британії, Німеччини, Грузії, Канади, Китаю, Литви, Молдови, Росії, Норвегії, США, України та Швеції.
Учасники та учасниці конференції розглянули питання міжнародного досвіду інклюзивної освіти та готовності до втілення подібних програм в Україні; практику здійснення перших кроків назустріч «дружній» освіті та найближчі перспективи антибулінгових кампаній в Україні.
У панельних дискусіях та обговореннях присутні не раз відзначали, що ЛГБТ-діти не відрізняються своїми потребами, розвитком та талантами від гетеросексуальних дітей. Проте перед ними постає зовсім недитяча проблема – гомофобія у суспільстві, яка неминуче відображається і у шкільному колективі.
Факти цькування ЛГБТ-дітей часто замовчуються, бо, як свідчать дані проведеного минулого року «Національного дослідження шкільного середовища в Україні», у 59% випадків жоден із вчителів не стає на бік дитини, яка потерпає від булінгу через свою сексуальну орієнтацію чи гендерну ідентичність.
У перший день конференції директор Гендер Зед Ростислав Мілевський розповів слухачам та слухачкам про тренінги, добре відомі як Школи Толерантності.
– Однією з цільових аудиторій Шкіл Толерантності є педагоги, співробітники та співробітниці навчальних закладів. Останні роки ми спостерігаємо тенденцію, що поріг камін-ауту знизився. Інформація про СОГІ стала більш доступною, підлітки швидше приймають себе. Тому вчителю в школі НЕОБХІДНО знати про ЛГБТ як мінімум базову інформацію. Володіння такою коректною інформацією про сексуальну орієнтацію та гендерну ідентичність дозволить вчителям: по-перше, зменшити гомофобію та трасфобію власне вчителів, відповісти на певні питання, по-друге, краще зрозуміти, як можна допомогти ЛГБТ-підліткам, по-третє, створити більш комфортну атмосферу в школі для будь-яких груп, зокрема ЛГБТ-дітей – зазначив Ростислав Мілевський.
Міжнародна конференція «Інклюзивна освіта: протидія булінгу та насиллю над ЛГБТК-дітьми» відбулася завдяки підтримці багатьох організацій, фондів та посольств, зокрема: Freedom House, посольств Норвегії та Канади, Бюро рівності уряду Великої Британії, батьківської організації США «PFLAG», «GLESEN», Mюнхен Київ Квір, Wold Childhood Foundation (Швеція), Фонду ім. Генріха Бьолля, ГО «Точка опори» та ЗОБФ «Гендер Зед».